Aktsiyadorlik jamiyatining rivojlanish strategiyasi

Farg’ona Dori – Darmon.

Strategiya – bu tashkilotning maqsadlari va vazifalariga erishish uchun ishlatiladigan tashkiliy harakatlar va boshqaruv yondashuvlarining tasviri.

Bozor sharoitida ishlaydigan har qanday tashkilot uchun omon qolish muammosi va rivojlanishning uzluksizligini ta’minlash bugungi kunda dolzarbdir. Mavjud sharoitlar va sharoitlarga qarab, bu muammoni turli tashkilotlar o’z uslublarida hal qilishadi, lekin uning mazmuni va tashkil etilishi strategik rejalashtirish kontseptsiyasi bilan ochiladigan raqobatbardosh ustunliklarni yaratish va amalga oshirish bo’yicha mashaqqatli va mashaqqatli mehnatga asoslangan. . Kontseptsiyaning mohiyati “Dinamik, o’zgaruvchan va noaniq muhitda tashkilotlarni qanday boshqarish kerak?” Degan savolga javobda yotadi. Iste’mol talabining o’zgarishi, biznesning globallashuvi, raqobatning murakkabligi, tovarlarning hayot aylanishining qisqarishi, hayot sifatiga talablarning oshishi va boshqalarda aks etayotgan “postindustrial” beqarorlik. va universal.

Berilgan savolga javob nafaqat atrof -muhitni tahlil qilish va baholash, uning vaqt o’tishi bilan qanday o’zgarishini bashorat qilish, balki atrof -muhit, tashkilot faoliyatining mohiyati va natijalari o’rtasida uzluksizlikni saqlaydigan boshqaruv tizimini yaratishni o’z ichiga oladi. .

Strategik rejalashtirish aksiyadorlik jamiyatlari uchun juda dolzarbdir. Markazlashtirilgan rejalashtirishdan voz kechish, o’tgan xususiylashtirish va O’zbekistondagi iqtisodiy o’zgarishlarning butun yo’nalishi korxonalarni kelajakka qarashga, strategiyasini shakllantirishga, ularning asosiy afzalliklari va raqobatbardosh ustunliklarini aniqlashga, strategik tahdid va xavflarni bartaraf etishga majbur qiladi. strategik rejalashtirish g’oyalarini bevosita qo’llang.

Agar ilgari ko’plab kompaniyalar juda muvaffaqiyatli ishlay olsalar, asosan, joriy faoliyatda resurslardan foydalanish samaradorligini oshirish bilan bog’liq ichki muammolarga e’tibor qaratishsa, bozor munosabatlarining hozirgi rivojlanishi boshqaruvning mavjud stereotiplarini va uning mohiyatini o’zgartirishni talab qiladi. boshqaruv. Bu, birinchi navbatda, korxonaning rivojlanish istiqbollarini belgilaydigan faoliyatga taalluqlidir.

Menejmenti qisqa muddatli muammolarni hal qilishga yo’naltirilgan, vazifalar, faoliyat ustuvorliklari tez-tez o’zgarib turadigan, intellektual, tashkiliy, iqtisodiy va ishlab chiqarish “kuchlari” uchun zarur zaxiraga ega bo’lmagan jamiyatlar, agar kerak bo’lsa, samarali yangilanishga imkon beradi. hozirgi tez o’zgarib turadigan bozor sharoitlariga bardosh bera olmaydi …

Qattiq raqobat, atrof -muhitdagi o’zgarishlarning tezlashishi, iste’molchilar talabining o’zgarishi dinamikasi, yangi biznes imkoniyatlarining kutilmaganda paydo bo’lishi, ba’zi ekologik omillarning (iqtisodiy, siyosiy va boshqalar) oldindan aytib bo’lmaydiganligi – bu sabab bo’lgan sabablarning to’liq ro’yxati emas. strategik menejment ahamiyatining keskin oshishi …

Strategik rejalashtirishning asosiy maqsadi – korxonaning kelajakdagi muvaffaqiyatli faoliyatini modellashtirish (strategiyani amalga oshirishning butun davri uchun).

Strategik rejalashtirishning asosiy vazifasi – o’zgaruvchan muhitda o’z maqsadlariga erishish uchun zarur bo’lgan tashkilot faoliyatida moslashuvchanlik va yangilikni ta’minlash.

 

Strategik rejalashtirish uchta asosiy bosqichni o’z ichiga oladi:

 

– 1 -bosqich – tashkilotning missiyasi (mavjudligi ma’nosi) va maqsadlarini shakllantirish;

– 2 -bosqich – tashqi va ichki muhitni tahlil qilish;

– 3 -bosqich – strategiyani ishlab chiqish.

 

Strategik rejalashtirish quyidagi xarakterli xususiyatlarga ega:

1) uzoq muddatga intilish;

2) tashkilotni rivojlantirish bo’yicha global g’oyalar to’plamini o’z ichiga oladi;

3) tashkilotni rivojlantirishning istiqbolli yo’nalishini ta’minlaydi;

4) faoliyatning asosiy turlarini belgilaydi;

5) tashkilotning har bir bo’linmasi uchun umumiy strategiyaga mos keladigan maqsadlarni belgilaydi;

6) tashkilotning maqsadlari va siyosatini belgilaydi;

7) tashkilotning uzoq muddatga muqobil harakatlarini nazarda tutadi;

8) rejalashtirishning boshqa turiga asos bo’lib xizmat qiladi;

9) rejalashtirilgan tadbirlarning har xil turlarini nazarda tutadi, uzoq muddatli, o’rta muddatli va qisqa muddatli rejalashtirishni umumlashtiradi;

10) tashkilotning marketing, ishlab chiqarish, moliyaviy, innovatsion, sarmoyaviy, ijtimoiy faoliyatining yagona tizimini ta’minlaydi;

11) ko’p bosqichli, ketma-ket va parallel jarayon bo’lib, ko’plab echimlarni qamrab oladi;

12) tashkilotning haqiqiy iqtisodiy resurslarini taqsimlash uchun asos yaratadi;

13) boshqaruvning tashqi va ichki muhitini o’rganishni belgilaydi;

14) tashkilotning kuchli va zaif tomonlarini baholashga tizimli yondashuvni o’z ichiga oladi;

15) keyingi nazorat uchun ishlash ko’rsatkichlarini belgilaydi;

16) tashkilotning sa’y -harakatlarini aniq muvofiqlashtiradi;

17) kelajakka erishish uchun zarur bo’lgan protseduralar va operatsiyalarni ishlab chiqishni ta’minlaydi;

18) vaqt emas, balki yo’nalish funktsiyasi, chunki strategik rejalashtirish ma’lum bir vaqtga emas, balki tashkilotning maqsadlariga qaratilgan.

Rejalashtirish ufq nuqtai nazaridan strategik rejalashtirish qisqa muddatli, o’rta muddatli va uzoq muddatli bo’lishi mumkin.

Uzoq muddatli strategik rejalashtirish odatda 5 yildan 15 yilgacha bo’lgan uzoq vaqtni o’z ichiga oladi.

O’rta muddatli strategik rejalashtirish uzoq muddatli rejada belgilangan mezonlarni belgilaydi. Ba’zan u qisqa muddatga hisoblab chiqiladi. Yaqin vaqtgacha o’rta muddatli rejalashtirish gorizonti besh yil edi. Biroq, tashqi muhitdagi o’zgarishlarning kutilmagan tabiati va tezligi ko’plab firmalarni o’z rejalarini davomiyligini besh yildan uch yilga qisqartirishga majbur qildi, besh yillik rejalar uzoq muddatli rejalarga kirdi.

Qisqa muddatli strategik rejalashtirish-bu qisqa muddatli strategiyalarni amalga oshirish rejalarini ishlab chiqish, ularni amalga oshirish bir yildan ikki yilgacha mo’ljallangan (odatda qisqa muddatli rejalar yillik rejalardir. Rejalashtirishning barcha turlari bir-biri bilan muvofiqlashtirilgan bo’lishi kerak). va bir -biriga zid emas.

Strategik rejalashtirish modeli quyidagicha bo’lishi mumkin (1 -rasm).

Guruch. 1. Strategik boshqaruv tizimida strategik rejalashtirishning o’rni

Shakldan ko’rinib turibdiki. 1 strategik rejalashtirish jarayoni quyidagi bosqichlarni o’z ichiga oladi:

1) tashkilotning vazifasini aniqlash;

2) tashkilot faoliyatining maqsad va vazifalarini shakllantirish;

3) tashqi muhitni tahlil qilish va baholash;

4) tashkilotning ichki resurslarini tahlil qilish va baholash;

5) strategiya turlarini tahlil qilish;

6) tashkilot strategiyasini shakllantirish;

7) strategiyani baholash;

8) strategiyani tanlash;

9) funktsiyasi bo’yicha rejalashtirish (texnik -iqtisodiy, moliyaviy, innovatsion, sarmoyaviy va boshqalar);

10) asosiy ko’rsatkichlar bilan strategik rejani tuzish;

11) rejani tuzatish.

Jarayonning to’qqizinchi bosqichida rejalashtirish individual funktsiyalar bo’yicha amalga oshiriladi, ya’ni: ishlab chiqarish, marketing, moddiy resurslar, mehnat xarajatlari, moliyaviy resurslar, investitsiyalar, innovatsiyalar, ijtimoiy jihatlar va boshqalar.

O’ninchi bosqichda ilgari bajarilgan tadqiqotlar va hisob -kitoblarning hujjatlari amalga oshiriladi. Strategik reja tegishli asosiy ko’rsatkichlari bo’lgan yagona hujjat shaklida tuziladi. Strategik rejaning mazmuni o’zboshimchalik bilan bo’lishi mumkin, chunki bu muammo hali etarlicha ishlab chiqilmagan va umumiy qabul qilingan tavsiyanomalarga ega emas.

Tashkilotning bozor sharoitida muvaffaqiyatli ishlashi uchun bizning “Farg’ona Dori – Darmon” AJ nima uchun yoki nima nomidan mavjudligini, ya’ni uning vazifasi nima ekanligini aniqlash muhim.

Barqaror va uzoq muddatli muvaffaqiyatga erishish uchun tadbirkor tsivilizatsiyalangan bozor qonunlariga muvofiq yashashga intilishi kerak. Tsivilizatsiyalangan bozor – bu har doim raqobatdir, buning uchun firma o’zining yuqori raqobatbardoshligini saqlab qolishi kerak. Jahon amaliyoti bir necha bor isbotlaganidek, xohlagan yoki xohlamagan holda, quyidagilarning shakllanishiga va mustahkamlanishiga hissa qo’shishi kerak bo’lgan ijtimoiy muhim missiyasini firma tuzmasdan turib, bu mumkin emas.

yangi jahon iqtisodiy tartibi,
milliy iqtisodiyot,
sanoatning yangi turini yaratish,
fan, ta’lim va boshqa ijtimoiy ahamiyatga ega turlarning rivojlanishi
faoliyat.

Ma’lumki, missiya tashkilot faoliyatining asosiy (umumiy) maqsadi bo’lib, uning mavjud bo’lish sabablarini, uning ijtimoiy va ijtimoiy ahamiyatini aniq ifodalaydi.
Yuridik manzili: Feragana, ko’ch. Al Fargoniy, 50
Bank rekvizitlari: VED RUz NB Farg’ona filiali

Kod: 00493

Hisob -kitob hisobi: 20208000000215318001

INN: 200153801

“Farg’ona Dori-Darmon” AJ bundan 70 yil oldin Qo’qonda dorixona bazasi negizida tashkil etilgan, shu yillar mobaynida bu tashkilot bir necha bor qayta nomlangan.

Kompaniya ulgurji omborga ega; 13 ta dorixona, shundan 3 tasi shaharda, 9 tasi qishloq joylarida va 1 tasi etkazib berish dorixonasi; 132 ta dorixona filiali, shundan 98 tasi KVPda.

 

“Farg’ona Dori-Darmon” aksiyadorlik jamiyati O’zbekiston Respublikasi Farg’ona viloyati hokimligi Adliya boshqarmasi tomonidan 1994 yil 25 avgustda 215-son bilan ro’yxatga olingan, Farg’ona shahar hokimligi tomonidan 2005 yil 30 avgustda 810-son bilan qayta ro’yxatga olingan. . Aksiyadorlarning umumiy yig’ilishining 17.05.2012 yildagi qarori bilan. Farg’ona viloyat ochiq aksiyadorlik jamiyati “Farg’ona Dori-Darmon” (bundan buyon matnda “Kompaniya”) deb qayta nomlandi va hokimlik tomonidan 18.06.2012 yildagi 457-sonli reestrga kiritildi. Aksiyadorlarning umumiy yig’ilishining 12.06.2014 yildagi qaroriga muvofiq. Farg’ona viloyati “Farg’ona Dori-Darmon” ochiq aksiyadorlik jamiyati “Farg’ona Dori-Darmon” viloyat aktsiyadorlik jamiyati deb qayta nomlandi va hokimlik tomonidan 14.07.2014 yildagi 457-son bilan ro’yxatga olindi. ustav jamg’armasi miqdorining o’zgarishi bilan.

Mulkchilik shakli: aktsiyadorlik jamiyati, 35% aktsiyalarni O’zbekiston Respublikasi “Dori-Darmon” AJ boshqaradi.

Faoliyat turi: dori vositalari va tibbiy buyumlarning ulgurji va chakana savdosi.
Menejmentning asosiy vazifalaridan biri bu maqsadlar uchun maqsadlar qo’yishdir.

Kompaniyaning strategik maqsadi sotish hajmini oshirish, narx siyosatini samarali o’tkazish va xarajatlarni kamaytirish orqali daromad olishdir.

Kompaniyaning asosiy vazifasi – daromad olish, aktsiyalar bo’yicha rentabellikni ta’minlash. Bunda respublikaning ijtimoiy siyosati talablari hisobga olinadi:

– savdo hajmining oshishi;

– shahar va qishloq aholisiga tibbiy xizmat ko’rsatish darajasining izchil yaqinlashishini ta’minlash;

– ariza tuzish va ishlab chiqaruvchilar tomonidan dori -darmonlar etkazib berishni ko’paytirish;

– aholiga va boshqa iste’molchilarga dori -darmonlar xizmati bo’yicha ishning ilg’or shakllari va usullarini joriy etish;

– xodimlarning malakasini oshirish, jamoaning barcha xodimlari mehnatiga haq to’lash va moddiy rag’batlantirish tizimini takomillashtirish;

– aktsiyalardan daromad olish;

– Kompaniyaning moddiy -texnik bazasini modernizatsiya qilish va yangilash jarayonlarini tezlashtirish;

– yangi ish o’rinlari yaratish.

Quyida Farg’ona viloyati farmatsevtika bozorining xususiyatlari keltirilgan.

Kompaniyamizning Farg’ona viloyati farmatsevtika bozorida asosiy raqobatchilari mahalliy dorixonalar tarmog’i, ulgurji savdo kompaniyalari va ularning filiallari hisoblanadi.

Dorixona tarmoqlarining Farg’ona viloyatidagi filiallarida mahalliy aholi kasallanishining o’ziga xos xususiyatlari hisobga olinmagan.

Bizning jamiyat poliklinikalar bilan yaqin aloqada bo’lib, u erda ma’lum toifadagi bemorlarga imtiyozli shartlar bo’yicha retseptlar yozib beradi. Ushbu retsept bo’yicha dori -darmonlarni tarqatish faqat bizning dorixona tarmog’imiz tomonidan amalga oshiriladi.

Aholi asta -sekin qarib bormoqda, keksalar ulushi ko’paymoqda, yoshlarning aksariyati nosog’lom turmush tarzini olib bormoqda. Natijada aholining salomatlik holati tobora yomonlashib bormoqda, dori -darmonlarga talab doimiy ravishda oshib bormoqda.

Mahsulotlarning asosiy bozori – tibbiyot muassasalari, xususiy dorixonalar va Farg’ona viloyati aholisi. Jamiyat yirik yetkazib beruvchi sifatida viloyat sog’liqni saqlash muassasalarining ehtiyojlarini qondirishga qodir, shu munosabat bilan bozorda o’z darajamizni saqlab turish va hatto ko’tarish, viloyat, shahar va tumanlarning ehtiyojlarini o’z vaqtida qondirish zarur. dorilar uchun byudjet.

Rivojlanishning asosiy istiqbollari – sotish bozorining kengayishi. Bugungi kunga kelib, savdo bozori deyarli faqat Farg’ona viloyati hududi bilan cheklangan, boshqa hududlardagi “Dori-Darmon” ning tizim ichidagi aylanmasi aloqalari bundan mustasno, bu 2015 yilda umumiy hajmning 17 foizini tashkil etdi. dorilar savdosi. Xususiy dorixonalar va firmalarni jalb qilish, shuningdek, o’z chakana savdo tarmog’ini rivojlantirish orqali mijozlar bazasini kengaytirish rejalashtirilgan.

Farg’ona viloyati farmatsevtika bozori o’z rivojlanish davrini boshidan kechirmoqda. Dorixonalar soni yildan -yilga oshib bormoqda, sotish hajmi ham oshib bormoqda. Ammo, shu bilan birga, quyidagilarga e’tibor qaratish lozim.

– Dorixonalarning aksariyati xodimlari unchalik professional emas: ular asosan yosh, tajribasiz xodimlarni ish bilan ta’minlaydilar. Bu “Farg’ona Dori-Darmon” AJ uchun yuqori malakali xodimlarni yollash va mijozlarga xizmat ko’rsatish sifatini oshirish orqali tanlovda g’olib bo’lish imkoniyatlarini ochib beradi.

Jamiyatning vazifasi – tovar aylanmasini ko’paytirish. Bu maqsadga erishish uchun kompaniya ikkita asosiy marketing strategiyasidan foydalanishni rejalashtirmoqda: ommaviy axborot vositalarida reklama, shuningdek tarmoqli marketing va og’zaki.

Bozorni kengaytirish va tadqiq qilish maqsadida 2004 yilda Kompaniya Internetga ulandi, bu esa xalqaro aloqalarga kirish imkonini berdi. Texnik qayta jihozlashni bosqichma-bosqich amalga oshirish bizni biznesimiz haqidagi so’nggi ma’lumotlarni o’z ichiga olgan turli xil biznes-kataloglardan foydalangan holda faoliyatimiz samaradorligini va ko’rsatilayotgan xizmatlar sifatini sezilarli darajada oshirishga imkon beradi. Internet tez almashishni va har xil kerakli ma’lumotlarni, masalan, Respublikaning barcha hududlarida tovarlar va xizmatlar talabi va taklifi to’g’risidagi ma’lumotlarni va boshqa ma’lumotlarni olish imkonini beradi. Internet turli farmatsevtika kompaniyalari taklif etayotgan mahsulotlar assortimenti narxlarini narx -navolar bo’yicha tahlil qilishga yordam beradi, biz taklif qilayotgan mahsulotlarning narxini aniqlash va tartibga solish imkonini beradi. Bizning o’z veb -saytimiz bor, uning yordamida siz bizning tashkilotimiz faoliyati haqida bilib olishingiz, xabar qoldirishingiz, ariza yozishingiz mumkin.

Reklama – bu mahsulotni reklama qilish va sotishning eng samarali marketing mexanizmi. 2006 yilda Kompaniya mijozga yordam berish maqsadida faoliyatimizning asosiy vazifalarini, ishda yuzaga keladigan muammolarni va ularning echimini, shuningdek iste’molchilarning yangi dori-darmonlarga yo’nalishini aks ettiruvchi “Dori-Darmon Axborotnomasi” nashrini chiqarishni tashkil qildi. har xil dorilar orasida adashib qolmaslik. So’nggi paytlarda bizning sanoatimiz juda ko’p rivojlandi va shunga mos ravishda ko’plab raqobatchilar paydo bo’ldi. Kompaniyamiz nafaqat erishilgan darajada qolishga, balki xaridorlar bizga ustunlik berishi uchun uni ko’tarishga harakat qilmoqda.

Barcha biznes jarayonlari ma’lumotlarga bog’liq

Bozor haqidagi ma’lumotlar juda muhim rol o’ynaydi. Shuning uchun biz doimo sanoatimiz holatini baholash uchun etkazib beruvchilar, distribyutorlar, sanoatchilar bilan foydali aloqalarni o’rnatish yo’llari haqida o’ylashimiz kerak. Tahlil asosida siz umumiy ma’lumot olishingiz, bozorning asosiy tendentsiyalari va yangi raqobatchilarni aniqlashingiz, sotish bozorini o’rganishingiz, sheriklar bilan shaxsiy aloqalar o’rnatishingiz, mahsulot siyosatini belgilashingiz – mahsulot turini shakllantirishingiz yoki to’g’rilashingiz, yangi narsalarni o’rganishingiz mumkin; narx masalalarini, mumkin bo’lgan chegirmalarni, raqobatchilar takliflarini o’rganish va boshqalarni aniqlang. Odamlarning katta qismi o’z sog’lig’i haqida qayg’uradi. Shunday qilib, bizning vazifamiz – iste’molchilarga salomatlikni mustahkamlash, immunitetni ko’tarish va uzoq va faol hayotni uzaytirish uchun turli xil kasalliklarga qarshi kurashish va oldini olish vositalarini taklif qilish. Jamiyatimiz assortimentiga 1300 dan ortiq dori nomlari kiritilgan. Biz bir joyda turmasligimiz, doimiy ravishda import qilinadigan mahsulotlar turini kengaytirish ustida ishlashimiz kerak. Shu bilan birga, asosiy tamoyilga rioya qiling – aholining xavfsiz, samarali va sifatli dori -darmonlarga bo’lgan talabini ta’minlash.

 

O’zbekiston farmatsevtika sohasidagi asosiy tendentsiyani mahalliy dori vositalarini ishlab chiqarishni rivojlantirish – ularning assortimentini kengaytirish va ishlab chiqarish hajmini oshirish deb hisoblash mumkin.

2016 yil uchun kooperativ birjadan tibbiy buyumlar sotib olinishi 5373,0 mln. So’m miqdorida prognoz qilingan.

Kompaniyamizning aktsiyadorlik dorixonalari farmatsevtika preparatlari ishlab chiqarish bilan shug’ullanadi va o’z ishlab chiqarish mahsulotlarini tibbiy muassasalarga va aholiga naqd va naqd pulsiz hisob-kitoblar bo’yicha sotishni amalga oshiradi.

Dorixonalar zaxiralarini ishlab chiqarish bizning dorixonalarimiz uchun daromad keltiruvchi birlikdir. Ularni amalga oshirish xarajatlari ko’rsatilgan xizmatlar narxiga kiritiladi. Korxona xarajatlarini (elektr energiyasi, suv, amortizatsiya, ish haqi va h.k.) qoplash uchun ko’rsatilgan xizmatlar uchun tariflar puxta o’ylangan va hisoblangan. Va bu oson emas: nozik muvozanatni kuzatish kerak – xaridorlarni qo’rqitmaslik va dorixonalarimiz rentabelligini ta’minlash.

Keyingi yillarda farmatsevtika preparatlari ishlab chiqarishni rivojlantirishni davom ettirish rejalashtirilmoqda, shu bilan iste’molchilarga tanlash imkoniyatini beradi – import qilinadigan qimmat dori -darmonlarga qaraganda arzonroq va samaraliroq dori sotib olish, shu bilan birga farmatsevtik preparatlar turini kengaytirish zarur. .

Biz doimo raqobatchilarimiz borligini unutmasligimiz kerak! Sog’lom raqobat foydali – bunday hollarda sifat ko’tariladi va narxlar asta -sekin pasayadi. Iste’mol talabi va mahalliy ishlab chiqarish raqobatbardosh sharoitda o’sib bormoqda. Shuning uchun, biz o’z vaqtida paydo bo’lgan muammolarni bartaraf etish uchun mijozlar bilan doimiy aloqada bo’lishimiz kerak.

Import qilinadigan tovarlar narxini shakllantirishda, chet el firmalari yoki ishlab chiqarish korxonalari bilan to’g’ridan -to’g’ri tuzilgan shartnomalarning ushbu toifasi maksimal foyda olishini hisobga olish kerak. Deyarli barcha chet ellik sheriklarga chegirma beriladi.

Shu munosabat bilan, kompaniya mijozlarimizning biz bilan hamkorlikka bo’lgan qiziqishi yo’qolmasligi uchun tovarlarning ushbu toifasi uchun belgilangan maksimal savdo belgisini taqsimlash tartibini oqilona qo’llashga intilmoqda. Bizning vazifamiz – to’lov shartnomalari shartlarini tezda amalga oshirish va bajarish.

Dorixona tarmog’ining joylashuvi tumanlar markazida, markaziy poliklinikalarda, ishlayotgan qishloq vrachlik punktlarida kuzatiladi. Biz aholiga tibbiy yordamni yaqinlashtirish maqsadida, ISUZU 4 HGI mikroavtobusiga asoslangan ko’chma dorixonani tashkil qildik. Damas maxsus avtomashinalari asosida 5 ta ko’chma filiallar mavjud. Ulgurji bazasi Qo’qonda temir yo’l yaqinida joylashgan, kirish yo’llari juda qulay. Baza Farg’onada ulgurji savdo omborining filialiga ega. 2015 yilda “Farg’ona Dori-Darmon” AJ tashkilotda ISO 9001 sifat menejmenti tizimini ishlab chiqish va joriy qilishga sarmoya kiritdi.

Shtat 320 ish o’rinlari uchun rejalashtirilgan: shtab -kvartirada 89 (AUP, bo’limlar, tayanch) va 231 dorixona va dorixona filiallari uchun. Hozirgi kunda bizda oliy farmatsevtika ma’lumotiga ega 53, o’rta farmatsevtika ma’lumotli 128, oliy iqtisodiy ma’lumotli 8 va o’rta maxsus iqtisodiy ma’lumotli 14 kishi ishlaydi.

Farmatsevtika sanoatining rivojlanishi kollektiv ishchilarning ta’limini yaxshilamasdan mumkin emas. 2015 yilda 22 xodim o’z malakasini oshirdi. 2016 yilda ushbu yo’nalish bo’yicha mablag ‘miqdori 20,0 mln.

Aholining ijtimoiy himoyasini ta’minlash va aholi turmush darajasi va farovonligining barqaror o’sish tendentsiyalarini birlashtirish bo’yicha keng ko’lamli davlat siyosati amalga oshirilishiga muvofiq, 2015 yilda xodimlarimizning o’rtacha oylik ish haqi 20,5 foizga oshdi. o’tgan yilning mos davriga. 2016 yilda daromadlarning o’sishiga va Kompaniya xodimlarining hayot sifatiga katta e’tibor berishni davom ettirish rejalashtirilgan. 2015 yilda. aktsiyalarimiz egalariga har bir aksiya uchun 140 so’mdan dividend to’landi. “Farg’ona Dori-Darmon” AJda aksiyadorlar burchagi ishlab chiqilgan bo’lib, unda asosiy masalalar aks ettirilgan: Emissiya prospekti (ustav kapitali, aktsiyalar soni va nominali to’g’risidagi ma’lumotlar); har bir aktsiyadorning huquqiy asoslarini yaxshilash maqsadida e’lonlar (aksiyadorlarning umumiy yig’ilishi to’g’risida, aksiyadorlarning umumiy yig’ilishi natijalari to’g’risida, muhim faktlar bo’yicha), “aktsiyadorlik jamiyatlari va aktsiyadorlarning huquqlarini himoya qilish to’g’risida” gi qonundan ko’chirmalar. (dividend olish huquqi, qabul qilish vaqti, ovoz berish huquqi, kun tartibidagi masalani ko’tarish huquqi, aksiyadorlik jamiyatining boshqaruv organlariga nomzod ko’rsatish huquqi va boshqalar).

A.K.ning “Dori-Darmon” buyrug’iga ilovaga muvofiq, 2015 yil uchun “Farg’ona Dori-Darmon” AJda 9 shtat birligi miqdorida ish o’rinlari yaratish bo’yicha tasdiqlangan reja bajarildi. Bu maqsadlar uchun xarajatlar miqdori 2 516,0 ming so’mni tashkil etdi. 2016 yil uchun “Farg’ona Dori – Darmon” AJda ish o’rinlari yaratish rejasi 9 shtat birligi uchun taqdim etilgan.

 

“Farg’ona Dori-Darmon” AJ missiyasi mijozlar, investorlar va xaridorlarni jalb qilishda omil bo’lib xizmat qilmoqda. Bu jamiyatga bizning tashkilotimizning iste’molchilarning kelajakdagi ehtiyojlari va talablarini oldindan bilish, ularni boshqalarga qaraganda tezroq va arzon narxlarda qondirish va shu orqali iste’molchilarga raqobatchilardan ustunligimizni isbotlash qobiliyatini ko’rsatadi. Shunday qilib, bizning tashkilot o’z ehtiyojlarini to’liq qondira oladigan xaridorni yaratadi.

Missiyaning ahamiyatini ortiqcha baholab bo’lmaydi. Bu bizga keyingi qarorlarni qabul qilish jarayonining mezonlarini aniqlashga imkon beradi. Agar rahbar o’z tashkilotining vazifasi nimadan iboratligini bilmasa, u holda muayyan vaziyatda eng yaxshi alternativani tanlashning mantiqiy boshlanish nuqtasi bo’lmaydi. Shu bilan birga, dolzarb masalalar strategik masalalarga qaraganda aniq ustuvorlikka ega bo’ladi. Va bu, ma’lum vaqtdan keyin, albatta, aksiyadorlik jamiyatining raqobatbardoshligi pasayishiga, mahsulot sotishda qiyinchiliklar paydo bo’lishiga, shuningdek, xodimlar bilan munosabatlarda muammolar paydo bo’lishiga olib keladi.

“Farg’ona Dori-Darmon” AJ printsiplari (qoidalari):
1. yuqori sifat kafolati;
2. xodimlarning odob -axloqi;
3. jamoaning jamoaviy ruhi;
4. belgilangan muddatlar – bu va’dalar, va’dalar bajarilishi kerak;
5. “Farg’ona Dori-Darmon” AJ barcha darajadagi malakali xodimlarga ishonadi, ular mustaqil ravishda tegishli harakatlarni amalga oshirishi va tez o’zgaruvchan sharoitlarga javoban samarali qarorlar qabul qilishi mumkin;
6. O’z-o’zini hurmat qilish, shaxsiy rivojlanish va muvaffaqiyatga yordam beradigan ish muhitini qo’llab-quvvatlash.
“Farg’ona Dori – Darmon” AJ krediti:
1. zamonaviy boshqaruv uslubi;
2. xodimlarni ishiga va olingan natijalarga shaxsiy hissa qo’shishiga qarab rag’batlantirish va mukofotlash (malaka oshirish, bonuslar, rag’batlantirish va boshqalar).
3. Doimiy ravishda mijozlarimiz va xodimlarimizning ishonchini va hurmatini qozonish;
4. Kompaniyaning kengayishi va uning assortimenti.
“Farg’ona Dori-Darmon” AJning maqsadlari tashkilot missiyasi va yuqori menejment rahbarlik qiladigan qadriyatlar asosida shakllanadi.
Farg’ona Dori – Darmon AJning uzoq muddatli maqsadlari.
1. Farg’ona viloyati bozorida etakchi unvoniga erishish va uzoq vaqt etakchi mavqeini saqlab qolish;
2. Ishlab chiqarish bo’limini korxona boshqaruvining tashkiliy tuzilmasiga kiritish;
3. Qo’shimcha savdo nuqtalarini yaratish (qishloq joylarida, viloyat shaharlarida dorixona filiallarini ochish);
4. Boshqaruv kadrlarini tanlash va tayyorlash.
Qisqa muddatli maqsadlar.
I. Strategik rejalashtirish bo’limi uchun:
1. Keyingi 3 yilga (o’rta muddatli) amalga oshirish rejasini ishlab chiqish;
II. Farmatsevtika faoliyatini tashkil etish va nazorat qilish bo’limi uchun:
1. Hisob -kitoblar haqida aniq takliflar kiriting, bu erda, birinchi navbatda, qo’shimcha savdo nuqtalarini yaratish zarur.
2. Ta’minot, mijozlar, o’tkazilgan tadqiqotlar uchun mavjud marketing bo’limiga o’tkazish uchun ma’lumot tayyorlang.
III. Kadrlar bo’limi:
1. Boshqaruv apparati va bo’limlarida rahbar lavozimlarini to’ldirish masalasi bo’yicha ishchi kuchini kuzatib borish;
2. O’zgargan tashkiliy tuzilmani aniqlang: kimga, kimga va qanday asosda bo’ysunishi va qaysi bo’lim bilan hamkorlik qilishi kerak;
3. Bo’lim boshliqlarining funktsional majburiyatlarini ishlab chiqish;
4. Ochilayotgan qo’shimcha savdo shoxobchalari va filiallari uchun xodimlarni yig’ish.
IV. Ishlab chiqarish bo’yicha

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите Ctrl+Enter.